حکیم باشی سونی می‌گوید عرضه بازی برای پلی استیشن ۴ را همچنان ادامه خواهد داد - حکیم باشی

خرید بلیط هواپیما از سفرمارکت

در حالی که برنامه عرضه بازی‌های سونی برای سال ۲۰۲۳ و بعد از آن فقط شامل عناوین پلی استیشن ۵ بوده و هیچ نشانی از کنسول نسل قبل یعنی پلی استیشن ۴ دیده نمی‌شود، اما هرمن هالست از مدیران سونی اطمینان می‌دهد که این شرکت همچنان به عرضه عناوین PS4 ادامه خواهد داد.

اوایل سال جاری بود که سونی به حذف تدریجی بازی‌های پلی استیشن ۴ تا سال ۲۰۲۵ اشاره کرد تا بتواند تمرکز بیشتری روی انتشار عناوین خود برای پلی‌استیشن ۵، رایانه‌های شخصی و موبایل داشته باشد. با این حال، هرمن هالست، رئیس استودیوهای پلی استیشن، تأیید کرده که این شرکت هنوز آمادگی این را ندارد که PS4 را در سال‌های آینده به طور کامل کنار بگذارد.

اگر چه سونی در حال حاضر هیچ بازی بزرگ دیگری به جز God Of War Ragnarok را برای عرضه روی پلی استیشن ۴ ندارد، اما هالست اخیراً گفته که این شرکت می‌خواهد اطمینان حاصل کند که دارندگان پلی استیشن ۴ همچنان به «بازی‌های عالی» بر روی این کنسول دسترسی داشته باشند.

او گفته:

ما مطمئناً نمی‌خواهیم میلیون‌ها گیمر فعال پلی استیشن ۴ را فراموش کنیم و می‌خواهیم اطمینان حاصل کنیم که بازی‌های عالی برای آن‌ها نیز عرضه شود. ما این بازی‌ها را به صورت موردی ارزیابی خواهیم کرد.

پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5

به نظر می‌رسد این گفته‌های آقای هالست به این معناست که برخی از بازی‌های پلی استیشن ۵ همچنان نسخه PS4 نیز خواهند داشت. در حال حاضر، تنها تعداد معدودی از بازی‌های انحصاری سونی تنها بر روی PS5 منتشر شده‌اند و بقیه نسخه‌ای نیز برای PS4 داشته‌اند. از جمله بازی‌های انحصاری پلی استیشن ۵ می‌توان به Ratchet & Clank: Rift Apart و نسخه بازسازی شده Demon’s Souls اشاره کرد.


بیشتر بخوانید:


می‌توان گفت اظهارات هالست نشان از تغییر استراتژی در شرکت سونی دارد. چرا که در سال ۲۰۲۰، این شرکت اعلام کرده بود که سه سال دیگر، یعنی از سال ۲۰۲۳، تمرکز خود را صرفاً به پلی استیشن ۵ معطوف خواهد کرد. به نظر می‌رسد چند عامل وجود داشته که مانع از ارتقاء مطلق از PS4 به PS5 شده است. جدا از اینکه کنسول جدید سونی از زمان عرضه در سال ۲۰۲۰ با مشکل کمبود موجودی در بازار همراه بوده (که باعث شد سونی برای جبران آن، تولید کنسول‌های PS4 را دوباره از سر بگیرد)، افزایش هزینه‌های زندگی در سال‌های اخیر نیز بدون شک خرید پلی استیشن ۵ را از اولویت بسیاری از گیمرها خارج کرده است. ناگفته نماند سونی همین چند ماه پیش قیمت PS5 را در همه جا به جز ایالات متحده افزایش داد و دلیل آن را تورم بالا عنوان کرد.

بنابراین، این احتمال وجود دارد که سونی بخواهد از کنار گذاشتن کامل کسانی که هنوز به پلی استیشن ۴ متکی هستند اجتناب کند. در نتیجه، مجبور است برنامه خود برای حذف کامل PS4 از پلتفرم مقصد بازی‌هایش را نیز به تعویق بیندازد تا همچنان روی این کنسول نیز فروش داشته باشد. سونی به وضوح مشتاق است تا افراد بیشتری را به سمت پلی استیشن ۵ بکشاند، به همین دلیل نیز تمام تلاش خود را می‌کند تا وضعیت موجودی آن در بازار را بهبود ببخشد. تلاشی که البته تاحدود زیادی نتیجه داده و پلی استیشن ۵ در حال حاضر پرفروش‌ترین کنسول سال ۲۰۲۲ است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 708 views بار دسته بندی : رپورتاژ آگهی تاريخ : 19 جولای 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.