حکیم باشی مزوتراپی مو چند جلسه است؟ - حکیم باشی

ریزش موی سر یکی از عارضه‌هایی است که امروزه زنان و مردان بسیاری را در جهان درگیر خود کرده است. ریزش موی سر به هیچ عنوان محدودیتی ندارد و ممکن است افراد در هر سن و سالی به این عارضه مبتلا شوند. متاسفانه بسیاری از افراد با روش‌های درمانی غیراصولی اقدام به درمان این عارضه می‌کنند. استفاده از درمان‌های خانگی می‌تواند در بسیاری از مواقع به جای تاثیر مثبت، تاثیر منفی روی موها داشته باشد.
امروزه برخلاف گذشته علم پزشکی در این زمینه رشد و پیشرفت چشمگیری داشته است، در گذشته تنها کاشت مو راه درمان ریزش موهای سر بود اما امروزه علاوه بر کاشت موی سر می‌توان به مزوتراپی، استفاده از داروهای شیمیایی و داروهای گیاهی و… اشاره کرد. بهتر است برای اینکه بهترین و مناسب‌ترین راه درمان را مشخص کنید به پزشک متخصص پوست و مو مراجعه کنید. پزشک با بررسی وضعیت جسمی شما می‌تواند بهترین گزینه درمانی را پیش رویتان قرار دهد. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا با روش درمانی مزوتراپی موی سر، مزایا مزوتراپی مو، تعداد جلسات مزوتراپی موی سر و… بیشتر آشنا شوید.

مزوتراپی مو چگونه انجام میشود؟

مزوتراپی مو یکی از روش‌های درمانی ریزش موی سر است که با حداقل تهاجم انجام می‌شود. این روش درمانی علاوه بر اینکه می‌تواند از ریزش موی سر جلوگیری کند می‌تواند منجر به رشد مجدد موهای سرتان شود. در مزوتراپی مو مواد تقویت کننده‌ای چون آنزیم‌های رشد، عصاره‌های گیاهی، داروهای درمانی، ویتامین‌ها، هورمون‌ها، فاکتورهای رشد و… را با استفاده از تزریق وارد پوست سر خواهند کرد.
مزوتراپی موی سر با دو روش انجام می‌شود که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد. در یک روش از سرنگ‌های نازک و مخصوص این کار استفاده می‌کنند، در واقع با استفاده از این سرنگ‌ها مواد تقویت کننده را به پوست سر وارد خواهند کرد. در روش دوم پزشک از یک دستگاه که شبیه به تفنگ است برای این کار استفاده خواهد کرد، این دستگاه هم همان کار سرنگ را به صورت حرفه‌ای تر و پیشرفته‌تر انجام خواهد داد.
اما شاید از خودتان بپرسید این مواد تقویت کننده شامل چه عصاره‌های گیاهی و چه ویتامین‌هایی می‌شوند؟
ویتامین c، ویتامین بیوتین، ویتامین B5، عصاره رزماری، نخل اره‌ای، جینکوبیلوبا، جنسینگ ازجمله موادی هستند که داخل این سرم تقویت کننده وجود دارند.
عصاره‌های گیاهی توانایی آن را دارند تا خون رسانی در ریشه موها را تقویت کنند و در نهایت موجب رشد فولیکول‌های مو شوند.

این روش درمانی تنها برای کسانی مناسب است که دچار ریزش مو شده‌اند یا تارهای نازکی دارند. این روش برای افرادی که دچار ریزش موی شدید هستند و دچار طاسی شده‌اند، نمی‌تواند مناسب باشد. با کمک مزوتراپی سریع‌تر و بهتر می‌توانید مشکل ریزش موهای خود را درمان کنید.
خانم‌های باردار، افرادی که بیماری قلبی دارند، افرادی که به سرطان مبتلا شده‌اند و… نباید از این روش درمانی برای موهای سر خود استفاده کنند.

از دیگر کاربردهای روش مزوتراپی می‌توان به از بین بردن چربی‌ها، درمان سلولیت، درمان چربی پلک، جوانسازی پوست صورت، درمان لک‌های پوستی، برطرف کردن جای زخم، کانتور صورت و… اشاره کرد.

مزوتراپی مو چند جلسه است؟

با توجه به مطالب منتشر شده در وب‌سایت کلینیک صدف در رابطه با این موضوع که مزوتراپی چند جلسه است: برای رسیدن به نتیجه مطلوب، احتمالا به چندین جلسه مزوتراپی مو احتیاج خواهید داشت. تعداد جلسات توسط پزشک و با توجه به شرایط شما و میزان پاسخ‌دهی پوست شما به درمان تعیین می‌شود. در حالت کلی، معمولا تعداد جلسات موردنیاز مزوتراپی برای مو بین ۸ تا ۱۵ جلسه متغیر است.

فاصله بین جلسات هم کاملا به تشخیص پزشک است. بیشتر اوقات جلسات ابتدایی مزوتراپی مو هر یک هفته یک بار انجام می‌شود. معمولا بعد از ۴ جلسه، فاصله بین درمان‌ها بیشتر شده و ممکن است جلسات با فاصله دو هفته و پس از مدتی به‌صورت ماهانه انجام شود.

نتایج مزوتراپی پس از چند جلسه قابل مشاهده است؟

به طور قطعی نمی‌توان گفت که برای اینکه نتیجه نهایی را مشاهده کنید چند جلسه مزوتراپی لازم است. اما می‌توان گفت که تعداد جلسات این روش درمانی و رسیدن به یک نتیجه قطعی با توجه به شرایط جسمی و شدت ریزش موهای سرتان می‌تواند متفاوت باشد. اما به طور میانگین برای اینکه به یک نتیجه معقول برسید لازم است که دو تا سه ماه به موهای خود زمان بدهید تا با جذب مواد تزریق شده رشد کنند. بعد از گذشت سه ما موهای سرتان کمی ضخیم خواهد شد.

هزینه مزوتراپی مو چقدر است؟

نمی‌توان هزینه مشخصی برای مزوتراپی مو در نظر گرفت. هزینه مزوتراپی موی سر به عوامل متعددی بستگی دارد که وسعت ناحیه درمان، تعداد جلسات مزوتراپی، شرایط جسمی بیمار، مقدار مواد تزریق شده و… همه از عواملی هستند که می‌تواند هزینه مزوتراپی موی سر را تحت تاثیر قرار دهد. البته در کنار این عوامل تخصص پزشک و کلینیک مورد نظر هم بی تاثیر نخواهد بود. در واقع تجهیزات و امکانات کلینیک مورد نظر می‌تواند قیمت جلسات مزوتراپی موی سر را هم تحت تاثیر قرار دهد.

مزایا مزوتراپی موی سر

با توجه به سایت کلینیک مزوتراپی موی سر هم دارای مزایای بسیاری است که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

  • دوره نقاهت کوتاه مدت
  • هزینه مناسب و منطقی
  • کنترل کننده چربی و شوره سر
  • عوارض جانبی و خطرات محدود
  • بدون درد و بدون نیاز به بیهوشی
  • بهبودی سریع

آیا مزوتراپی روی ریزش موی ارثی موثر است؟

مزوتراپی تنها می‌تواند ریزش مو خفیف و نازک شدن موها را درمان کند. افرادی که دچار ریزش موی شدید، طاسی سر، ریزش موی ارثی هستند نمی‌توانند گزینه مناسبی برای این نوع درمان باشند. این دسته افراد باید برای درمان بیشتر از روش کاشت مو استفاده کنند. کاشت موی سر یکی از بهترین گزینه‌های درمان ریزش موی ارثی است.

جمع بندی

با توجه به وب‌سایت کلینیک صدف در رابطه با کاشت مو طبیعی: کاشت طبیعی مو یک فعالیت زیبایی است که به انتقال فولیکول­‌های مو از یک نقطه در سر یا بدن به قسمت‌های جلویی و میانی سر در افراد می‌­گویند. قسمتی که فولیکول‌­ها از آن برداشت می­‌شوند، «بانک مو» و نواحی بدون موی سر که فولیکول­‌ها در آن قرار می­‌گیرند، قسمت «دریافت کننده» نام دارد.

عمل کاشت مو بسته به تعداد موهای کاشته شده، ممکن است چهار تا هشت ساعت در یک روز و در مواردی دو روز زمان ببرد. اکثر مراجعان در طول جراحی به­ هوش بوده و فقط بی­‌حسی در قسمت پوست سر آن‌ها اعمال می­‌شود. جراحی با برداشتن موهای سالم توسط متخصص پوست آغاز می­‌شود. برای طبیعی شدن کاشت مو، متخصص پوست می‌­تواند به دو صورت عمل کند؛ جراح در روش اول یک نوار از پوست سر را با موهای سالم برش می‌­دهد و در روش دوم عمل برداشت مو را روی هر تار مو به صورت جداگانه انجام می­‌دهد. زمان روش دوم طولانی‌تر است؛ در عوض از ایجاد زخم‌های نواری روی پوست سر جلوگیری می­‌کند.

قبل از انجام پیوند، تکنسین­‌ها موهای برداشته شده و جراح پوست سر را برای عمل پیوند، آماده می­‌کنند. پس از پیوند کامل موها، پوست سر بانداژ شده و دستورالعمل‌­های مراقبت در منزل به شما داده می‌­شود.

در این مقاله سعی کردیم تا در رابطه با مزوتراپی اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار دهیم. این روش درمانی با وجود مزایای بسیار زیادی که دارد دارای عوارض بسیار کمی است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 166 views بار دسته بندی : رپورتاژ آگهی تاريخ : 9 می 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.